teunthomasazie.reismee.nl

De eerste dag

Vandaag zijn we al vroeg vertrokken naar Düsseldorf om met onze grote reis te beginnen, nadat we door Bram, Evelyne, Lotte, Babs en Romy (in gedachte want ze was ziek) uitgezwaaid waren. Eenmaal aangekomen op het vliegveld moesten we onze rugzakken inchecken... en daar ging het ook al mis. Er wordt wel eens gezegd dat een voorbereid mens voor twee telt en daarom zou je denken dat we alles al zorgvuldig geregeled hadden. Dat zou je denken.... Helaas was dat niet zo.

In Thailand kun je 30 dagen gratis reizen zonder visum zolang je maar een bewijs hebt dat je het land ook echt verlaat binnen die 30 dagen. Aangezien wij niet precies weten waar en wanneer we het land zullen verlaten hadden we ook nog niks geboekt en dat bleek een probleem. De kans bestaat namelijk dat ze je in Thailand zonder zo'n bewijs weer terug sturen en daarom mochten we niet vliegen zonder visum of uitreis bewijs. Onder lichtelijke stress hebben we toen op het vliegveld online even snel een willekeurige busreis van Thailand naar Laos geboekt en toen konden we eindelijk (nat van het zweet) beginnen aan de reis.

Na twee uurtjes vliegen zijn we aangekomen op het vliegveld van Helsinki, Finland voor de overstap. Nog een paar uur wachten (in totaal 8) en dan vliegen we, hopelijk iets soepeler, naar het échte startpunt van onze tocht, Bangkok.

Yvonne

Wat leuk om zo jullie avontuur mee te beleven. Goede vortzetting van de reis. Dikke kus.

Christine

Leuk om zo jullie verhalen te volgen! Succes met wachten en een goede vlucht naar Bangkok!

Cilia

Fijne reis, het laatste stuk naar Bankok!!