teunthomasazie.reismee.nl

Het echte begin

Daar zijn we dan!

Na een lange wacht op het vliegveld in Helsinki en daarna een lange vlucht naar Bangkok zijn we er dan toch echt, Azië. Nu kan het pas echt beginnen.

Voor iemand zoals ik die nog nooit buiten Europa is geweest was het wel echt een culture shock. De warmte, de drukte, de chaos. Het avontuur begon direct al, omdat we bij het hostel moesten komen. We hadden al een tram naar het centrum gepakt, maar toen was het nog een stukje. Daar kwam de eerste tuk tuk rit in beeld. Overal lees je dat je moet afdingen, dus wij gingen ook meteen aan de slag. Na 3 mislukte pogingen hebben we uiteindelijk toch maar onze minimumprijs bijgesteld, ook omdat we vermoeid met zware tassen daar in die hitte stonden. Uiteindelijk toch nog voor 100 baht (ongeveer €2,50) per persoon er gekomen.

Vanwege het gebrek aan slaap kwamen we kapot aan bij het hostel. Een prima hostel wel; schoon, netjes, rustig. Zeker voor de 3 euro per nacht die we ervoor betalen. We kunnen er dus prima slapen en dat deden we dan ook. Uitgeput door de reis is het eerste wat hebben gedaan even een dutje.

Eenmaal wat bijgeslapen gingen we op pad om wat te eten. Ook weer een compleet nieuwe ervaring. Met het advies dat we pad thai moesten eten op zak gingen we op zoek in de backpackers hoofdstraat van bangkok: khao san road. Het stikt daar van de eettentjes en restaurants en bars en noem maar op. Uiteindelijk na veel kraampjes voorbij te zijn gelopen toch maar ergens wat besteld en een prima pad thai (noedels met groente en kip) op voor maar 50 baht (ongeveer €1,25).

Nu de buikjes weer vol zitten is het echt tijd om wat verloren slaap in te halen, zodat we morgen bangkok eens goed kunnen gaan verkennen.

Yvonne

Een enerverende dag. Daar gaan er vast nog meer van volgen.
Ben benieuwd naar het volgende verslag.