teunthomasazie.reismee.nl

Chiang Mai

Wat een week hebben we achter de rug. Zoveel gezien dat het eigenlijk teveel is om op te schrijven, maar ik zal m'n best doen. Het wordt een lang verhaal, dus succes.

Toen we zaterdagochtend aankwamen en onze tassen bij het hostel achter gelaten hadden gingen we eerst de stad maar is verkennen. We hebben wat rondgelopen en wat voorbereidingen getroffen voor de komende dagen. Niet echt sensatie die dag, maar vooral bijkomen van de lange reis.

Zondagochtend begonnen we dan met de eerste activiteit. Om 9 uur stonden we bij een scooter verhuurbedrijf. Iedereen heeft het altijd over scooters huren in Azië, dus dat moesten wij ook doen. Op Tripadviser hadden we gelezen dat er mooie watervallen in de buurt waren en dat de tocht ernaartoe ook heel mooi is, dus een mooie gelegenheid om inze eerste scootertocht in Azië te maken.

De tocht was inderdaad heel mooi en ook de watervallen waren heel bijzonder. De Bua Thong watervallen worden ook wel de sticky waterfalls genoemd en met een goede reden. De stenen van die watervallen zijn namelijk speciaal, omdat ze niet glad zijn, maar juist heel stroef. Je kunt op die watervallen gwn met je blote voeten naar boven lopen en op plekken waar het net iets te stijl is hangt een touw. Heel bijzonder.

Na dan een dagje besteed te hebben bij de watervallen was het weer tijd om terug te rijden, want 's avonds wilde we naar de avondmarkt. Elke zondagavond is er in Chiang Mai een gigantische markt. Overal kraampjes met prulletjes en souvenirs, maar ook eetkraampjes en smoothies. Ontzettend leuk om er rond te lopen, maar ook ontzettend druk. Gelukkig zijn we dat inmiddels wel gewend van grote toeristische attracties. Toen de souvenirs gekocht waren en de magen gevuld was het ook weer tijd om te gaan slapen, want de volgende ochtend moesten we weer vroeg op.

Maandagochtend begon het dan, de jungle tocht. En wat was het vet. Tot nu toe echt het hoogtepunt van de reis. Een trektocht van 3 dagen en 2 nachten door de jungle. Een aanrader voor iedereen die ooit naar Chiang Mai gaat. Die ochtend werden we opgehaald om samen met 5 andere de reis te beginnen. Als je zo ver weg op reis gaat kom je mensen van over de hele wereld tegen, en ons reisgezelschap bestond dan ook uit maarliefst 3 duitsers en 2 fransen. Wel 2 duitse jongens van onze leeftijd, dus dat was heel prettig.

De eerste dag was het een tocht van "maar" 2 uur, want trekken door de jungle is bijzonder zwaar. Het is of stijl omhoog of stijl omlaag, maar zeker de moeite waard. Na 2 zware uren kwamen we dan aan bij onze eerste slaapplek. Een prachtig klein dorpje midden in de jungle zonder elektriciteit en met houten huisjes en dieren overal. Het deed mij echt denken aan zo'n openlucht museum.

Omdat we nog niet moe genoeg waren gingen we eerst een potje voetballen met onze gids, die we sunny mochten noemen, de 2 duitse jongens en een klein jongetje uit het dorpje. Toen we dan eindelijk helemaal uitgeput waren was het tijd om te douchen en te eten.

Het eten was echt geweldig en ook mooie gelegenheid om de rest van de groep te leren kennen, want je zit toch 3 dagen met elkaar opgescheept, maar het bleek ook wel een hele gezellige groep te zijn. Na een gezellige avond eten en wat kaarten gingen we moe maar voldaan naar bed.

De volgende ochtend werden we gewekt en stond het onbijt al klaar op tafel. Ook echt weer top, dus konden we goed gevuld weer op pad. De tweede dag was het 3 uur lopen, maar daarna vervolgde we de reis op een meer relaxte manier: een vlot van bamboe. Zelfgemaakt door de lokale mensen. Daarmee gingen we langzaam de rivier af naar de lunch bestemming.

Ook weer heerlijk eten, maar wij waren daar niet de enige die honger hadden. Er stonden namelijk 2 olifanten. Die beesten lopen gewoon vrij rond door de jungle, maar zijn wel tam, dus worden ze gevoerd. En dat mochten wij doen. Na het eten moesten ze ook nog gewassen worden en daarna konden we weer door met het vlot naar een ander dorpje waar we sliepen.

Eenmaal aangekomen had iedereen weer even de tijd om zichzelf op te frissen, maar je mocht ook mee vissen. Die kans lieten we natuurlijk niet liggen. Samen met de wat locals gingen we op pad en ik mocht ook het net een paar keer uitgooien. Helaas heb ik niks gevangen, maar de locals wel en die vissen hebben we bij het avondeten dan ook opgegeten.

Nu iedereen in de groep elkaar al wat beter kende was de avond ook een stuk gezelliger. We hebben weer wat gekaart en ook wat muziek uitgewisseld. Wat bleek nou, de duitsers vonden Nederlandse feestmuziek geweldig. Ook moest carnaval natuurlijk even uitgelegd worden, aangezien dat het enige was wat we er dit jaar mee konden doen helaas.

De laatste dag was het gelukkig niet meer lopen en hebben we alleen nog maar met het vlot gevaren. Na de lunch werden we weer opgehaald met een busje en terug naar Chiang Mai gebracht. Het oorspronkelijke plan was om die zelfde avond nog naar Pai te vertrekken, maar omdat we het zo gezellig hebben gehad met de Duitsers besloten we om een nachtje extra te blijven en met Duitsers op stap te gaan.

De dag erna, donderdag zouden we dan eindelijk naar Pai vertrekken, maar ook deze keer werd het uitgesteld. De Duitsers konden die dag geen bus meer regelen naar hun volgende bestemming, Bangkok, dus besloten wij om dan ook maar gezellig een extra dagje te blijven.

Ons laatste dagje in Chiang Mai hebben we gevuld met nog een prachtig scooter tochtje naar een tempel boven een grote berg, met een geweldig uitzicht. Daarna konden we dan, 2 dagen later dan gepland eindelijk vertrekken naar Pai, met mooie avonturen en 2 nieuwe vrienden rijker.

Cilia

Wat een mooie verhalen jongens. Ik snap dat het dan tijd is om een paar dagen bij te komen. Veel plezier in Pai.

Opa

Teun dit zijn prachtige verhalen bedankt hiervoor ga zo maar mooi door .heel veelgroeten en nog veel plezier 0pa.

Yvonne

Wat een fantastisch verhaal weer. Jammer dat het niet lukt om de foto's erbij te plaatsen, want die zijn ook zo mooi.
Op naar het volgende avontuur.