teunthomasazie.reismee.nl

Pai

Na wat zeer actieve dagen in Chiang Mai was het tijd voor wat ontspanning, dus vertrokken we naar Pai. De weg ernaartoe staat erom bekend dat er minstens 1 iemand in je busje ziek wordt vanwege de vele bochten en ook bij ons was dat dus het geval. Een paar extra tussenstoppen waren dus nodig, maar het viel nog mee.

Ergens in de avond kwamen we aan en door vermoeidheid van de reis was het na het eten al tijd om naar bed te gaan. De volgende dag konden we dus wel uitgerust Pai maar eens gaan ontdekken.

Het eerste wat hebben gedaan is een scooter gehuurd. Pai is niet groot dus alles is lekker dichtbij, maar sommige dingen liggen net te ver weg om te lopen, dus is een scooter heel fijn. Als eerste hebben we de Pai canyon bezocht. Niet bijzonder groot, maar wel heel mooi. Wel heel vermoeiend in de brandende zon, dus konden we erna wel wat verfrissing gebruiken. Gelukkig is er in Pai ook gewoon een openbaar zwembad waar je heerlijk kunt relaxen met fijne muziek en lekkere drankjes.

Eenmaal afgekoeld was het tijd om ons op te maken voor de avond, want we gingen naar een feest ergens in de jungle. Gelukkig was daar geen trektocht van 3 dagen voor nodig, maar was een autoritje van 10 minuten al voldoende. Ergens op een veld was gewoon een bar en een podium neergezet met lichten. Heel gezellig!

De tweede dag begon ook weer cultureel met een uitstapje naar de Boon Ko Ku So Bridge. Een lange bamboe brug door rijstvelden die uitkomt bij een tempel. De scooterrit ernaartoe was wat hobbelig, maar de brug zelf heel mooi. Ook niet druk dus je kon er even lekker ontspannen. Veel meer hebben we die dag ook niet gezien.

De laatste volledige dag stond echt in het teken van ontspannen. We hebben lekker de hele dag aan het zwembad gelegen en een poging gedaan om het hele lichaam 1 kleur te geven. Tijdens de scooter tripjes hebben de armen en benen al veel zon gezien maar de rest zag toch nog wat bleekjes.

De volgende ochtend moesten we weer vroeg op om met een lange reis naar de volgende bestemming te gaan: Luang Prabang in Laos, maar daarover meer in het volgende verhaal....

Yvonne

Nou mannen, weer een mooi verslag. Jammer dat je geen fofo’s kunt plaatsen.
Ben benieuwd naar de boottocht over de Mekong.
(Oh ja, nog wel ff de profielfoto wijzigen. Het is Teun en Thomas Azië en niet Teun en Bram ?)
Groetjes vanuit een koud Nederland.
Yvonne

Opa

Bedankt Teun weer een mol verslag erg benieuwd naar het volgende. Groet van opa