teunthomasazie.reismee.nl

Thakek loop, Don Det en Siem Reap

Het is weer een tijd geleden sinds het laatste verhaal, maar ja, "time flies when you're having fun". Geen zorgen, ik ga gewoon door waar ik geëindigd ben de vorige keer.

Na Vang Vieng zijn we vertrokken naar Thakek om te beginnen aan de Thakek loop. 4 dagen lang hebben we met onze scootertjes het prachtige Laotiaanse landschap doorkruist. Echt een onbeschrijfelijk mooie tocht. Het landschap verandert om de 10 minuten. Dan rijd je door de bergen, dan langs grote vlaktes, langs water en dan weer door kleine dorpjes. Zeker een aanrader voor iedereen die ooit in de buurt komt.

Het was ook wel prettig om wat activiteit te hebben na al dat luieren, maar na 4 dagen scooteren was het natuurlijk wel weer nodig om te rusten. Gelukkig stond Don Det als volgende op ons lijstje. Don Det is een van de 4000 eilanden in de Mekong rivier. Ze hadden het beter de 4000 bosjes kunnen noemen, want als je al die kleine dingen als eiland gaat beschouwen kunnen we in Nederland ook een eind komen. Maar goed, Don Det is dus wel echt een bewoonbaar eiland.

We zijn er 7 dagen gebleven en het zal jullie niks verbazen, maar veel hebben we er niet uitgevoerd. Heerlijk was het wel om de hele dag te liggen, wat te zwemmen en af en toe een fruit shake te drinken. Na 7 dagen niks doen was het dan ook wel echt weer tijd om door te gaan.

Weer een nieuwe mijlpaal stond op het programma, namelijk weer een nieuw land, Cambodja. De grensovergang ging vrij soepel, maar eenmaal in cambodja ging het al meteen mis. Onze bus was al vertrokken toen we de grens over kwamen, maar er stond gelukkig nog een andere bus, alhoewel die wel van een andere maatschappij was. We konden wel mee met die bus, maar dan moesten we wel nog is 20 dollar per persoon aftikken, bovenop de 29 dollar die we al hadden betaald voor onze oorspronkelijke bus. Veel keus hadden we niet aangezien de volgende bus pas de volgende dag kwam en daar niet echt veel te doen was, dus hebben we maar betaald. Na een lange reis kwamen we dan uiteindelijk wel aan, iets duurder dan bedacht, bij de eerste bestemming in cambodja: Siem Reap.

Als je Siem Reap zegt zou je net zo goed Angkor Wat kunnen zeggen aangezien daar eigenlijk alles om draait. Angkor is het grootste tempel complex van de wereld en Angkor Wat is de grootste en bekenste. Die wordt zelfs afgebeeld op de nationale vlag.

Een gigantisch complex is het dus en je boekt dan ook een tuk tuk die je de hele dag van tempel naar tempel brengt. Je kunt er week doorbrengen en nogsteeds niet alles gezien hebben, maar omdat het bijzonder prijzig is en na een tijdje alles op elkaar begint te lijken, was 1 dag wel genoeg voor ons. We hebben de grootste en mooiste gezien en het was ook echt prachtig. Een leuke bonus was ook nog dat we na 6 weken wachten eindelijk apen gezien hebben, al had 1 bijna Thomas z'n neus eraf gebeten. Geen zorgen z'n neus zit er nog aan.

Voor ons was Angkor ook niet het enige waar we naar uit keken in Siem Reap. Daar staat namelijk ook het beste hotel van de wereld volgens tripadviser. Die kans konden we natuurlijk niet laten schieten. Natuurlijk aan de dure kant zeker voor ons backpackers, maar wat krijg je waar voor je geld. Prachtig gebouw, super mooie kamers en het meest vriendelijke personeel ooit. Heerlijk om hier wat tijd door te brengen. Na 1 nacht was het dan ook wel weer mooi geweest, anders moeten we over een week weer naar huis.

Momenteel terwijl ik dit schrijf zitten we in de bus naar locatie nummer 2 in Cambodja, Battambang, waar we hoogstwaarschijnlijk weer vanalles mee zullen maken.

Yvonne

De foto’s van Ankor waren ook erg mooi. Ze gaven heel mooi weer hoe groot het daar is.
Weer een hoop gezien en beleefd. Ben benieuwd naar jullie nieuwe avontuur. De bat caves, toch? Goede reis en tot de volgende blog.
Groetjes,
Yvonne.

OPA BEIJK uit Leende

We vinden het nog steeds geweldig om jullie verhalen te lezen.We zijn wel blij dat er de neus van Thomas nog aan zit zodat hij nog overal zijn neus in kan steken! Jullie doen wel een enorme ervaring op en daar zul je de rest van je leven met trots op terugkijken.Als je in geldnood komt gedurende de rest van de reis moeten en zullen wij nagaan wat we daar aan kunnen doen. Voorlopig wachten we met spanning jullie volgende berichten af.